Avontuur.nu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meggy Kristel - WaarBenJij.nu Avontuur.nu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meggy Kristel - WaarBenJij.nu

Avontuur.nu

Door: Meggy

Blijf op de hoogte en volg Meggy

31 Oktober 2012 | Nederland, Amsterdam

Gister kreeg ik de laatste informatie voor de fantastische reis die ik samen met Kristel ga maken. Boven aan het formulier met vluchtnummers en -tijden staat 'Avontuur.nu'. Nou, het avontuur kan beginnen: Myanmar, here we come!!

We starten in de hoofdstad Yangon en hebben dan een vol programma. Na Yangon maken we een trekking in Pindaya en verblijven vervolgens een aantal dagen aan het prachtige Inle-meer. Daarna vliegen we naar Mandalay en maken een excursie naar Amarapura, Sagaing en Ava. Vanuit Mandalay maken we ook nog een 2-daagse trip maar Monywa. Een boottocht brengt ons naar het oude Bagan, waar we ons hart kunnen ophalen aan een een scala aan tempels en pagodes.
We eindigen aan het strand van Ngapali om heerlijk te relaxen.

Natuurlijk zijn we al een poosje bezig met de voorbereidingen: visum-aanvragen verzonden, inentingen gecheckt, malariapillen besteld. Dus kunnen we ons nu op de reis zelf richten.

Myanmar is nog in ontwikkeling. Dat levert voor moderne westerlingen wel wat problemen. Mobiele telefoonverbindingen met het buitenland ontbreken grotendeels. Op internet hebben we gelezen dat je het beste een prepaid toestel mee kunt nemen en ter plekke een Myanmars simkaartje kunt gebruiken. Ben benieuwd of het daarmee gaat lukken. Verder zijn er in de grote steden wel banken, maar ..... je kunt nergens pinnen. We hebben inmiddels uitgevonden dat het verstandig is om dollars mee te nemen. Maar die moeten dan wel splinternieuw zijn (iets wat mijn ING ons niet kon garanderen). En dat terwijl de Myanmarse Kyats er niet uitzien!!!

De berichtgeving over de onlusten in Myanmar maakt ons wel wat ongerust. Het is vreselijk wat er gebeurt tussen moslims en boeddhisten. Veel doden en gewonden, rond de 30.000 ontheemden en veel zinloze vernielingen.
Onze reisorganisatie houdt de toestand oplettend in de gaten. Vooralsnog zijn de gebieden waar wij doorheen reizen veilig; ook volgens Buitenlandse Zaken.

Het ziet er naar uit dat we niet dagelijks berichtjes op deze site kunnen plaatsen, omdat er gewoonweg niet overal internetverbinding is. En waar dat er wel is, werkt het uiterst traag. We zullen ons best doen om toch geregeld wat info op onze pagina te plaatsen, zodat familie en vrienden ons kunnen volgen.
Wil jij dat ook? Vul dan je mailadres in op deze pagina (links onder de kop 'Blijf op de hoogte' een groene knop met @ en de tekst 'meld je aan voor de mailinglijst''.

• 02 November 2012 - 10:45

Irmgard:

Hallo, Meggy,
    Een heel leuke en spannende reis gewenst en hopelijk zonder problemen!!!!!! Op de volgende meidendag heb je veel te vertellen en verheug ik me al op de foto's.
    Gr. Irmgard

• 02 November 2012 - 16:38

Nel:

Hoi Meggy,

Lijkt me heel erg leuk om je reisverslag te lezen en jullie te volgen.

Gr. Nel.

• 04 November 2012 - 09:16

Fred En Els:

We wensen jullie een schitterende, indrukwekkende maar vooral veilige reis en zullen jullie (zelf onderweg) volgen! Liefs! FrEls

• 06 November 2012 - 09:22

Hans IJsbrandy:

Hoi Meggy,
    Ik ben heel jaloers en ga jullie zeker volgen om de indrukken te gebruiken voor mijn eigen reis naar Thailand. Veel plezier,liefs,Hans

• 08 November 2012 - 11:27

Jenny Stolk:

We wensen jullie een heel goede reis met veel nieuwe indrukken en ervaringen. Ben voorzichtig en blijf uit de buurt van de religieuze fanatici.
    Geniet ze en een mooie tijd in Myanmar.

Lieve groet Joop en Jen

• 11 November 2012 - 09:18

Cees Van Der Ploeg:

lieve alle twee : spannend, interessant, leuk, gezellig en kom weer heelhuids thuis , liefs de ploegjes